وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
جشنواره فرهنگی ادبی قفقاز در دانشگاه تبریز برگزار می شود

روابط عمومی دانشگاه تبریز از برگزاری جشنواره فرهنگی - ادبی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های منطقۀ قفقاز از سوی دانشگاه تبریز خبر داد.

روابط عمومی دانشگاه تبریز گزارش داد، این جشنواره فرهنگی - ادبی 24 تا 26 شهریور ماه سال جاری با شرکت دانشجویانی از پنج کشور در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

براساس این گزارش ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه تا کنون تعداد 50 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد مقاله پس از داوری 31 مقاله برگزیده شد که درطول برگزاری این جشنواره10 مقاله از دانشجویان ایرانی و21 مقاله از دانشجویان کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و قبرس در قالب سخنرانی ارایه خواهد شد.

دکتر محمد مقدم واحد در ادامه افزود: مطالعات و پژوهش های مربوط به زبان، ادبیات معاصر، ادبیات عامیانه(فولکلور)، نقد و بررسی آثار ادبی معاصر فارسی زبانان، ادبیات تطبیقی و جامعه شناسی ادبیات از جمله موضوعات این جشنواره است.

وی همچنین گفت: با توجه به برگزاری جشنوراه درایام تولد استاد شهریار نقد و بررسی اشعار فارسی و ترکی وی نیز یکی از محورهای ویژه این جشنواره است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز یادآور شد: این جشنواره در جهت شناخت فرهنگ های مختلف از سوی دانشجویان در منطقه، ایجاد زمینه های رقابت علمی و ادبی میان دانشجویان برجسته برای سرمایه گذاری علمی آینده، ایجاد فضای دوستی و همزیستی میان دانشجویان دانشگاه های عضو، تلطیف روحیه دانشجویان برجسته و حمایت از آنان برای تامین نیازهای کادر آموزشی دانشگاه های عضو، ایجاد فضای شناخت بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه از طریق دانشجویان و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه های علمی و تخصصی و زمینه سازی برای همیاری و همکاری ها برگزار می شود.

قراراست در پایان این جشنواره 3 مقاله از ایران و 6 مقاله از کشورهای دیگر به عنوان مقالات برتر انتخاب شوند.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: